25 de maig del 2012

29/04/2012 - Sant Pere Pescador

 Material a punt.

Després del raid a Cambrils tornem a matinar una altra vegada. Fem bosses, carreguem el material de windsurf a la furgo de la Txell i les bicis d’en Nil i en Jan a la meva i els quatre marxem cap a Sant Pere Pescador.

Arribem sense entrebancs i ens quedem amb les ganes de fer un “No vull pagar”, però el porta bicis tapa la matrícula de la meva furgo i no crec que sigui molt convenient per si em volen buscar les pessigolles. Arribem al càmping Aquarius, triem la plaça, muntem la tenda i fem l’escampall de tot el que portem fins aconseguir quelcom bastant semblant a un campament gitano. Una vegada finalitzada la invasió ens posem a fer el dinar.

Després de menjar i rentar plats, en Nil i en Jan es dediquen a fer el reconeixement del càmping sobre les seves bicis mentre la Txell i jo passem per l’escola de windsurf a saludar la Gemma. Una mica més tard, ens ajuntem tots i baixem fins a la platja per veure com estan les coses. No pinta massa bé. El vent està massa endins i no té prou força per ajudar-nos a passar les grans onades que estan trencant a la platja. Ens comenten que ja s’han trencat un parell de màstils i més val no arriscar.

El dia s’acaba i ens posem a sopar. Els guerrilleros marxen a dormir i la Txell i jo la fem petar una bona estona, gaudint d’un te i envoltats per la tranquil·litat del càmping.

Els nens ens lleven bastant d’hora. La nit, tal i com es preveia, ha sigut plujosa, però el dia es desperta assolellat. Si el vent no ens falla, avui podrem navegar. Abans, però, ens desplacem a l’Escala a fer unes compres. Anem per feina. Avui el que realment toca és: Aigua i vent i quan arribem a la platja la Gemma ens confirma que almenys de moment, jo podré navegar. Tornem al nostre campament gitano i l’ampliem muntant les veles i treient la resta del material.

Aconsegueixo entrar dins el neoprè i la Txell em dóna un cop de mà per baixar els trastos a la platja. En pocs minuts em fico a l’aigua i començo a disfrutar. Poc a poc sento que vaig millorant i cada vegada estic menys estona dins l’aigua i més sobre la taula...encara que em segueix costant molt mantenir una postura professional. Tenim vent de sud i això m’ajuda a recórrer part de la platja d’una banda a l’altra i m’estalvio les caminades de les altres vegades.

Paro a descansar un parell de vegades i aprofito per què la Txell em vagi corregint els errors. Jugo una estoneta amb els nens i de nou a l’aigua. El vent està pujant i jo estic rebentat. És el torn de la Txell. Deixem als nens vigilant la petita tenda que els protegeix de la sorra i tornem al campament per agafar el seu material.

Entra a l’aigua. Marxa endins i a la tornada ens dedica una trabutjada. Disfruto veient com navega mentre fem un castell de sorra. S’ho està passant genial i ho aprofita fins que s’acaba el vent i fem retirada.

 Aiguamolls de l'Empordà.

Ens canviem ràpid i agafem la meva furgo per anar a visitar els aiguamolls de l’Empordà. Paisatge preciós i tranquil on disfrutem tots quatre (sobretot en Nil i en Jan) d’una passejada plena de petites sorpreses.

Es fa fosc i toquem retirada. Fem una dutxa tots junts i poc després ja estem liats amb el sopar mentre els nens passen una estona llegint i dibuixant.

Després de sopar, els guerrilleros, rebentats, demanen d’anar al llit (gairabé insòlit) i la Txell i jo, de nou, tornem a disfrutar d’una tranquil•la conversa abans d’anar a fer-los companyia.

Ens llevem i sembla que avui el dia pinta bé. Esmorzem amb tranquil•litat i després recollim una mica l’escampall mentre els nens renten els plats.

Campament gitano.

Una altra vegada baixem a la platja i sembla que, com ahir, jo podré navegar. No fa massa vent per qui en sap, però a mi em va perfecte i, a més a més, el vent bufa una altra vegada de sud o sigui que m’estalviaré els passejos per la platja. Baixem taula i vela i de seguida em poso a l’aigua. Ja no surto fins que rebentat i amb el vent pujant li cedeixo el torn a la Txell que planeja amb la seva vela de 5,2 i la taula de 90 litres una bona estona.

Donem la sessió per finalitzada i rentem veles i taules a l’escola de windsurf. Deixem el material allà perquè s’assequi i anem al campament per recollir-ho tot.

Quan ja ho tenim tot endreçat, fem una dutxeta, rentem els neoprens mentre els nens agafen les bicis i desapareixen amb uns amics que acaben de fer.

Tornem tots a la furgo al mateix temps. Recollim bicis, passem a carregar el material que ja està sec i tornem cap a casa.